Lente in Northland - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu Lente in Northland - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu

Lente in Northland

Door: marcel

Blijf op de hoogte en volg marcel

09 December 2011 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Het voelt een beetje als een warm bad, al bij de landing, met douaniers die grapjes maken en zeker toen we bij de camping aankwamen waar we vorig jaar onze reis beëindigd hadden en door de beheerders en gasten hartelijk verwelkomd werden..
Wat is New Zealand toch geweldig.
Na een lange nacht slaap waren we in een keer van de jetlag af en dus trokken we er al snel op uit. Eén dagje Auckland en daarna naar Nordland, het gebied boven Auckland. Het landschap is een combinatie van farmland, vriendelijke dorpjes en mooie kusten met national parks.
We rijden door plaatsjes als Whangaparaoa en Pukapuka. Prachtige Maori namen.
De overnachting is in Pakiri, een dorpje zou je het niet mogen noemen, ergens aan zee, met alleen een campground.
De volgende dag weinig gereden, veel gelopen, onder andere de Mangawhai clifs walkway, een track langs de kust met prachtige vergezichten over de zee, het strand, de rotsen en de bomen.
Op Uretiti beach hebben we overnacht en de volgende dag wederom weinig gereden en veel gelopen.
Whangarei is een, voor Nordland begrippen, grote stad waar net buiten prachtige parken zijn met watervallen en grotten. Daar zijn we de dag en de nacht wel doorgekomen.
Tot nu toe hebben we prachtig lenteweer gehad. Af en toe wat regen in de nacht. Maar vanochtend, mocht ons kleine campertje grondvesten gehad hebben, dan zou ie erop staan schudden. Het is nog droog maar de berichten zijn onheilspellend.
We zullen wel zien. We gaan onderweg naar de Bay of Islands en de 90 mile Beach.

• 10 December 2011 - 13:15

Renee:

Zo te lezen voelen jullie je daar echt thuis!
    Geniet lekker verder!

liefs,
    XX

• 10 December 2011 - 16:08

Allessandra:

OOOohh, ik wilde jullie nog allebei een fantastische vakantie wensen maar de tijd gaat zo ontzettend snel! Maar in ieder geval hierbij: Ik hoop, dat jullie een te gekke, leuke, mooie etc. reis zullen beleven en ik ga een beetje meereizen via jullie: love ya and enjoy!! XXX

• 12 December 2011 - 07:47

Wesje:

Kanjerssssssssssss, wat heerlijk dat jullie een goede start van jullie reis hebben. Hoop dat er veel reisverslagen komen, ben erg benieuwd! Ga jullie volgen! Geniet er van daar!

Liefs
    Wes

• 14 December 2011 - 18:18

Wilma:

Hallo vakantiegangers, helaas hebben we elkaar niet meer gezien de laatste weken maar bij deze wens ik jullie weer een fantastische vakantie toe met lekker weer,goed eten en de nodige snaps.Groetjes en een dikke kus van Wilma