New South Wales - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu New South Wales - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu

New South Wales

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

07 November 2010 | Australië, Byron Bay

Een andere staat en meteen ook een heel ander landschap. Overwegend heuvelachtig, groen, veel landbouw en meer drukte dan in Queensland. De national parks zijn hier kleiner maar wel dichter bij elkaar. Drugs zijn in Australië streng verboden en er staan hele zware straffen op gebruik en bezit van zelfs maar een klein beetje. Dan is het toch wel gek om ergens in the middle of nowhere een dorpje (Nimbin)tegen te komen waar marihuana openlijk te koop wordt aangeboden en iedereen stoned is.
Iets verderop (Lismore) weer een compleet ander regenwoud waar ik leguanen heb gezien. Eentje zelfs van wel 2 meter lang en deze begon ernstig te grommen en te blazen toen ik dichterbij kwam. Zijn dikke poten met 5 cm lange scherpe nagels deden mij dan ook wel weer een beetje afstand nemen.
Daarna kon zo’n kleintje van anderhalve meter mij natuurlijk niet meer echt imponeren.

• 08 November 2010 - 12:23

Theo:

Heb je nog een leuk plekje gevonden om te wonen?

• 11 November 2010 - 06:18

Sander:

Prachtig zeg! Sprookjesachtig mooi landschap.