Bundjalung National Park en The Waterfall Way - Reisverslag uit Armidale, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu Bundjalung National Park en The Waterfall Way - Reisverslag uit Armidale, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu

Bundjalung National Park en The Waterfall Way

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

07 November 2010 | Australië, Armidale

Ik kan er maar geen genoeg van krijgen. Elk natuurreservaat is hier anders, met andere vegetatie en andere dieren. Hier een combinatie van mangrovebossen en droge rainforrest.
Overnacht in Grafton. Mooi plaatsje vol met prachtig bloeiende Jackerinda bomen. Maar daarna begon de regen weer. De hele weg naar Coffs Harbour en de volgende dag naar Nambucca. Onderweg wel naar Dorrigo National park geweest maar ondanks mijn dappere poging om de regen te trotseren ben ik na een kilometer of 3 toch maar teruggekeerd.
De hele avond en nacht in Nambucca kwam de regen met bakken naar beneden maar ’s-Ochtends scheen de zon. Terug naar Dorrigo en daar een schitterende track door de rainforrest gemaakt. 10 kilometer (dirtroad) verderop een ander national park. En hier heb ik een trail van 8 kilometer gelopen waar bijna nooit iemand komt. Omgewaaide bomen en afgevallen takken lagen gewoon op het pad en ik liep (als een halve zotte) met een bladertak voor mij uit te zwaaien om de ongeveer 6000 spinnenwebben voor mij uit de weg te vegen.
De Waterfallway vervolgd naar Amidale (zo’n 200 kilometer inland) en onderweg bij toeval terechtgekomen op een van de mooiste plekken van New South Wales (de streek heet hier trouwens New England): De Wollomonth Falls in Oxley Wild Rivers National Park.

• 07 November 2010 - 13:58

Els P.:

Hoi Marcel, echt tof om zo je reis te kunnen volgen !! Prachtige foto's maak je zeker !
    Amuseer je daar nog geweldig goed en geniet van al die geweldige beesten !! ( die spinnenwebben deden me rillen ... )

• 07 November 2010 - 13:58

Els P.:

• 08 November 2010 - 16:43

Sjanie Heijns:

Hoi Marcel

Wat een belevenis wat jij meemaakt Marcel , ik ben trots op je, dat je dit mee mag maken.Geweldig hoe je ons op de hoogte houd , geweldig bedankt hiervoor.
    Marcel nog een hele fijne vakantietour

Lieve groejes van carl Sjanie Claudia en Bas

• 11 November 2010 - 06:21

Sander:

Iedere foto had inderdaad van een totaal andere plek op de wereld genomen kunnen zijn. Wat een diversiteit zeg!

Prachtig daar. Ik wil ook!

• 12 April 2019 - 05:25

Kaas: