De laatste week NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu De laatste week NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu

De laatste week NZ

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

09 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoe lang je reis ook duurt, op enig moment breekt de laatste week aan. En we hebben nog zo veel te doen en te zien. We hebben een plan gemaakt om in de laatste week nog zoveel mogelijk te zien. Van de kokende meren en modderpoelen van Rotorua naar Kamai Mamku national park en via Karanghake Gorge, waar vroeger veel goud werd gevonden, naar Coromandel National park. Coromandel is niet zo ver van Auckland (de hoofdstad, waar een kwart van de hele bevolking woont) en wordt wel de speeltuin van Auckland genoemd. Vanuit Auckland is het maar anderhalf uur rijden naar dit prachtige natuurgebied. En vele Aucklanders doen dat dan ook. Enorme drukte en zelfs files, vooral bij de 700 meter lange single lane bridge die de toegangsweg naar het schiereiland is. Het is daar heel mooi maar deze drukte waren we niet meer gewoon.
Snel door naar Auckland want we willen ook het hele gebied ten noorden van Auckland bezoeken, een rondje van nog eens pakweg 1000 kilometer over meestal niet zulke gemakkelijke wegen.
Alleen in Auckland kwamen we aan de rand van de stad, grenzend aan Waitakere Range Park op een prachtige plek terecht. Het is niet echt een camping maar meer een club waar leden een vaste vakantiestek hebben en waar (op afspraak) bezoekers welkom zijn. Het is hier dat we besloten hebben dat het gekkenwerk is om nog een rondje door heel Noordland te gaan maken. We hebben de stad aan de ene kant. Een prachtig National park aan de andere kant, ten noorden van ons zijn wijngaarden en de kust is maar een kwartiertje rijden.
We blijven onze laatste week lekker hier en genieten van alles in de omgeving. (we komen de volgende keer wel terug voor de rest)
Auckland is eens uitgeroepen tot de meest aangename stad ter wereld om te wonen. En dat lijkt ons wel juist. Het stadcentrum is niet zo groot en naast enkele mooie gebouwen zijn er enorm veel hele lelijke, maar de rest van Auckland is eigenlijk een heeeeeel uitgestrekte villawijk waar iedereen een vrijstaand huis heeft met garage en grote tuin. En dat alles is rondom omgeven door zee en havens en forrest.
Aan de westkust zijn zwart zandstranden. Eén van de mooiste is die van Karekare, die decor is geweest van de film De Piano (een prachtige film by the way, niet in de laatste plaats vanwege de muziek).
Nog 2 daagjes en dan vertrekken we naar Hongkong.

• 09 Januari 2011 - 00:22

Jan Mantel:

Jammer dat jullie weer terug gaan naar dit koude oord. Goede reis.

• 09 Januari 2011 - 09:26

Denise

• 09 Januari 2011 - 09:51

Reggy:

Hai wereldreizigers,
    Verstandige keus, nog even lekker relaxen. Haasten ga je nog genoeg doen als je terug bent ;-). Geniet nog lekker van deze laatste paar dagen en voor straks: goede terugreis.

• 09 Januari 2011 - 10:14

Els Pauwels:

Marcel en Bianca,

geniet nog volop van de laatste dagen ! Prachtige foto's en reisverslagen !! En denk eraan Marcel, je wordt weer snel achter de pauken verwacht !!
    Groetjes

• 09 Januari 2011 - 10:14

Els Pauwels:

Marcel en Bianca,

Groetjes

• 09 Januari 2011 - 10:58

Wilma:

Hoi mensen van het goede leven,Jullie hebben ervan genoten maar inderdaad er komt een dag dat je weer naar huis komt,maar ik heb het al begrepen jullie gaan vast nog eens terug,naar dit prachtige gebied.In ieder geval een goede reis terug en Bianca misschien kun je dan weer eens een OUZO komen drinken.Dikke kus en tot gauw.

• 09 Januari 2011 - 12:35

Renée Wiegel:

Lieve Marcel & Bianca,

Wat een enorme happening is jullie reis geworden, zoveel natuurschoon, zoveel mensen, zoveel indrukken.
    Theo & ik hebben jullie verslagen en reis op de voet gevolgd. Alsof we er zelf bij waren!!
    Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland want afscheid nemen zal best lastig zijn van zoveel moois!!
    Lekker nagenieten en bijkomen in Hong Kong en dan naar huis.
    Dikke pakkerds, goede reis terug en gauw op skype!!
    We hebben veel bij te kletsen!!

liefs,
    Theo & Renée

• 09 Januari 2011 - 12:48

Allessandra:

Jullie hebben helemaal gelijk om het de laatste paar dagen rustig aan te doen! Het hectische leven begint weer snel genoeg, geniet er nog maar even van! Dikke knuffel voor jullie! X

• 09 Januari 2011 - 13:31

Roswitha:

Hallo vakantiegangers,

De foto's zijn weer prachtig! Al plannen om te emigereren? Niet doen, veel te ver!
    En dat strand, is dat het strand waar de piano stond???
    Het zal wel druk aan voelen, straks in Hongkong.
    geniet van de laatste dagen!
    Groetjes van ons,

• 09 Januari 2011 - 16:06

Leo En Ans:

Hallo halve Kiwi's!!
    Als je zo lang in NZ bent, ga je je wel thuis voelen .
    Ik vond destijds het gebied rond Rotorua heel indrukwekkend. Het idee dat de aarde daar gewoon "kapot" is vond ik eng. De mensen kunnen hier geen graven maken. Je wordt er bovengronds "begraven". Hebben jullie nog Maori's met je neus begroet ?
    Goeie reis terug en bedankt voor jullie verhalen en plaatjes.
    We hebben er erg van genoten.
    Groetjes LEO/ANS