The Lord of the Ring - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu The Lord of the Ring - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu

The Lord of the Ring

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

31 December 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoeveel verschillende landschappen kan een land hebben? New Zealand blijft ons verbazen want steeds als we weer eens 50 of 100 km verderop zijn zitten we in een compleet ander landschap.
Vanaf Wellington zijn we, dank zij een tip van Ans en Leo, naar Napier gereden. Een prachtig stadje aan zee met heel veel art deco gebouwen. En evenals Blenheim, midden in de wijngaarden.
Vanaf daar weer het binnenland in naar Taupo, een niet zo boeiend stadje maar wel omgeven door veel natuurschoon. De Wairakei river is de langste rivier van het land en vindt zijn oorsprong in Lake Taupo. Via een prachtige walkingtrack langs de rivier, met kristalhelder water, kom je bij de Huka Falls waar het water door een smalle doorgang moet en helemaal schuimend wit wordt. Aan de andere kant van de rivier mag overal vrij gekampeerd worden. En dat was dan ook meteen de mooiste kampeerplek van de hele reis tot nu toe.
Lake Taupo is een kratermeer en is het grootste meer van New Zealand. Als je het gigantisch grote meer ziet (zo’n 30 x 30 kilometer, zoiets als groot Hoogstraten) en bedenkt dat dit ooit een krater was dan mogen we blij zijn dat we niet in de buurt waren toen die tot uitbarsting kwam.
Zuidelijk van het meer bevind zich Tongariro National Park, een vulkanengebied waar nog activiteit is. En waar ze nog steeds in de Ban van de Ring zijn. Eén van de vulkanen hier is Mount Doom (Mount Ngauruhoe), de vulkaan waar ze de ring in hebben gegooid (heb nog gekeken maar zag ‘m niet liggen). Een van de prachtigste walkingtracks van het land by the way.
Onderweg naar Rotorua passeerden we dan weer Orakei Korako (Hidden Valley), een gebied met actieve geisers. Bizar vreemd en mooi om kokend water en borrelende modder in en uit allerlei hoeken en gaten te zien komen en in de duizenden jaren dat dit al gaande is, te zien wat dat met het landschap doet.
We zijn nu in Rotorua. Volgens ons het leukste stadje van New Zealand (tot nu toe). Vanavond in het lakeside park (300 meter van ons hotel) zijn er de hele avond concerten en om 12 uur vuurwerk. Om oudejaarsavond in te luiden hebben we zojuist, om de hoek in het Belgium Beer Café, een Westmalle Trippel gedronken.
Wij wensen iedereen (vrienden, familie, kennissen, bandleden, fanfareleden en een ieder die deze blog leest) een hele plezierige oudejaarsavond en een gezond en liefdevol nieuw jaar.

• 31 December 2010 - 07:35

Wesje:

Geweldig om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben daar. Boven Lake Taupo heb ik dit jaar m'n skydive gemaakt met een ondergaande zon op de achtergrond. Geweldige ervaring!
    Zijn jullie in Wellington nog naar het Te Papa museum geweest? Dit is een zeer interessant museum over Nieuw Zeeland en z'n historie. Kun je dagen in ronddwalen, zo mooi.

Wens jullie alle goeds toe voor het nieuwe jaar enne......geniet er nog even lekker van!

Veel liefs
    Wes

• 31 December 2010 - 08:06

Reggy & Johannes:

Wat een prachtige dingen beleven jullie toch. Wij wensen ook jullie een mooi, speciaal en goed begin van het nieuwe jaar... maar dat gaat ongetwijdeld lukken :-).
    Blijf genieten met en van elkaar.
    Proost!

• 31 December 2010 - 10:00

Goele :

hoi Bianca en Marcel,

ik wil jullie van hieruit het koude Belgenland een heel fijn jaareinde toewensen en een heerlijk begin van 2011. maar dat zal wel lukken ginder denk ik. Het allerbeste voor 2011!!!

Goele (van dirk Vermeeren Meerle)

• 31 December 2010 - 12:50

Astrid:

geniet van een goed en mooi uiteinde en een heel goed 2011 gewenst. Als jullie je vliegtuig missen dan hebben jullie dat gewoon expres gedaan om er nog langer te blijven en groot gelijk hebben jullie.
    Liefs Astrid en de rest

• 31 December 2010 - 15:19

Allessandra:

Wij wensen jullie een heel fijn, gelukkig en gezond en reislustig 2011! XXX

• 31 December 2010 - 16:24

Marcel B:

Voor jullie ook een heel gelukkig Nieuwjaar!!!!

Kus,

Ina en Marcel

• 01 Januari 2011 - 12:16

Jan Mantel:

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, voor jullie twee daar in het onderboven land.

• 01 Januari 2011 - 14:03

Cel En Chris:

Bianca en Marcel ,

Hier vanuit Meerle willen we jullie een zalig 2011 wensen en als je de fotos bekijkt zijn jullie het jaar al goed gestart .
    Geniet er nog van en tot binnenkort .
    Cel en Chris .

• 02 Januari 2011 - 10:24

Broer:

hey hoe gaat het met jullie het zit er bijna op jongen. En jullie ook nog een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst wanneer kom je precies terug ?

• 03 Januari 2011 - 11:25

Matthy:

happy New Year!!

ennu....... Gaan we over 2 weken weer spelen met de band?

• 04 Januari 2011 - 18:31

S&H:

Hey kanjers jullie jaarwisseling moet prachtig geweest zijn daar. Veel liefs en de allerbeste wensen van S&H

XXXXXXXXXXXXXXX

• 05 Januari 2011 - 14:39

Familie Kremer:

Hallo bijna thuiskomers,wij wensen jullie een heel gezond,gelukkig,liefdevol en reislustig 2011!! Tot binnekort,wel jammer dat het er al op zit voor jullie hè,maar je kunt dan alvast weer voor het volgende avontuur gaan kijken.Dikke kus van Johan,Wilma,Shirley en Sharon

• 05 Januari 2011 - 19:22

Samantha V. Steijn:

Hi Marcel en Bianca, mijn ouders vertelde mij over deze site dus moest ik natuurlijk even kijken. Wat een gave reis hebben jullie gemaakt zeg! Super. Ik lees dat het eind al in zicht is voor jullie. Geniet dan nog extra van jullie laatste dagen. Oh en Marcel ik herkende je bijna niet meer joh!! Wat lang geleden zeg. Groetjes xxx

• 06 Januari 2011 - 18:52

Petra:

Hey lieve Marcel en Bianca, de foto's lijken steeds mooier te worden! Voor volgende week een goede terugreis gewenst. Geniet er nog maar van.....dikke knuffel. Ed,Petra,Djarno en Rodey.

• 07 Januari 2011 - 09:40

Liesbeth:

je reisje zit er bijna op,
    we zitten weer te wachten wanneer je gaat slagen met je stok.
    Het weer zal hier wel anders zijn,
    en Meerle is een beetje klein.
    Maar we heten je weer van harte welkom,home sweet home.
    gr liesbeth sm.

• 07 Januari 2011 - 22:19

Allessandra:

Hoop, dat jullie een relaxte terugreis zullen hebben. Het zal wel weer even wennen zijn hier in het drukke, hectische, dichtbevolkte Nederland en Belgie.
    Hoop ook, jullie snel weer te zien! X

• 08 Januari 2011 - 09:15

Leo En Nel Van Tol:

geweldige tijd gehad volgens ons ,een reis omnooit tevergeten wij wensen jullie alle goeds en geniet er nog even van veel liefs ome Leo en tanteNel