Paradise - Reisverslag uit Ellenborough, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Ellenborough, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu

Paradise

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

09 November 2010 | Australië, Ellenborough

Ik ben nu op een plek die je gerust Paradise mag noemen. Neem een zijweg van de highway, 100 km en neem dan daar een zijweg van en over een weg die alleen begaanbaar is bij droog weer kom je uit bij een stel die een kleine camping en b&b hebben midden in de forrest. Je hoeft niet naar dieren op zoek. Als je hier op de veranda zit komt alles naar je toe gevlogen, gelopen, gekropen en gehopt.
Veel dieren in Australië zijn helemaal niet (zo ) schuw. Emoe’s, kangaroo’s en walalibi’s zijn eigenlijk best nieuwsgierig. Sommige vogels komen op de spiegel van je auto zitten om naar zichzelf te kijken en veel vogels in de forrest kan je tot op een paar meter benaderen. Nadeel van de niet zo schuwe dieren is dat er hier erg veel roadkills zijn. Vooral kangaroo’s en walabi’s zie je regelmatig langs de kant van de weg liggen. Ik heb, behalve insecten en 2 vogels, nog niets geraakt want het lijkt me geen pretje om een 2 meter lange 100 kg. Zware kangaroo voor je auto te krijgen.
In elk forrest zijn andere geluiden en geuren. Het is niet alleen voor de ogen maar ook voor de oren en neus een feest hier. Een geluid van een vogel hoor ik in alle regenwouden en bossen waar ik ben geweest. En dat blijkt de whip bird te zijn. Oorverdovend voor zo’n klein beestje. Luister maar hier:

• 09 November 2010 - 07:33

Theo:

Dat ziet er goed uit. Kopje koffie erbij?

• 09 November 2010 - 09:37

Marcel B:

Hey Marcel, gaaf zeg!

• 09 November 2010 - 14:19

Wilma:

Je kunt er lekker even uitrusten, want van de week komt je vrouwtje eindelijk weer hè! Alvast veel plezier samen,maar dat zal vast wel lukken!!!

• 09 November 2010 - 15:38

Ma En Pa:

wij volgen je met alles wat je beleeft Marcel het is wel geweldig hoor nog even en dankomt Bianca begrijp ik leuk hoor groet van ons

• 10 November 2010 - 08:48

Renée Wiegel:

Wauw, daar valt het wel uit te houden!! Wat je daar allemaal aan indrukken opdoet!! Super!!
    Nog 5 dagen en dan is Bianca er ook!!
    liefs,
    Reneee

• 11 November 2010 - 06:24

Sander:

Even een zijwegje inslaan van 100km. Wat een afstanden daar.

Te gaaf!

• 12 November 2010 - 13:57

Sander&Robert:

Marcel, wat een prachtig verslag tot nu toe! En wat heerlijk dat jouw Bianca er eindelijk bij is straks. Geniet volop met z'n 2en joh.

Lieve groeten Sander (WOW)

• 13 November 2010 - 17:05

Sinette:

hoi marcel, we kennen elkaar niet maar ben vriendin van bianca... ga jullie nu volgen! veel plezier en groeten aan Bianca als je haar in je armen sluit ;-)

• 14 November 2010 - 18:16

Petrs:

Hey Marcel,nog even en dan kan je samen met Bianca de mooie dingen die je meemaakt delen. Veel plezier samen en ik blijf jullie volgen. Dikke kus, Petra

• 16 November 2010 - 21:41

Allessandra:

The coockabarra, hij kwam bij mij een stukje pizza uit mijn hand eten: magic.
    En wat een geluid komt er uit dat vogeltje he, wat een schaterlach!