Canberra en de Snowy Mountains - Reisverslag uit Canberra, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu Canberra en de Snowy Mountains - Reisverslag uit Canberra, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu

Canberra en de Snowy Mountains

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

23 November 2010 | Australië, Canberra

Sydney en Melbourne zijn de 2 grootste steden van Australië en bijna de helft van de bevolking woont in deze 2 steden. Maar Canberra (spreek uit: Canbra) is de hoofdstad.
Canberra is een aangelegde stad. Een soort uitgestrekt Almere en heeft weinig charme. Maar het lag op onze route naar de Snowy Mountains en in het penthouse van een van de hoogste hotels van Canberra was het prima vertoeven. De dag erop naar de Snowy Mountains, ook wel de Australische Alpen genoemd. In de winter populair om te skieën en in de zomer om te genieten van het natuurschoon. En geloof het of niet: We hebben langs de rivier gekampeerd.
Hierna besloten om maar een dagje door te rijden en in één klap van Noord naar Zuid Victoria te rijden.
We zijn nu in Lorne, een dorpje aan het begin van de Great Ocean Road. In een heel mooi hotel en onze veranda biedt alvast een kijkje over de great ocean.
Vandaag zijn we in Otway National park geweest en Bianca is gepromoveerd tot Experienced Bushwalker. Bergen op en af en tientallen keren de rivier overgestoken. Een 2 meter lange slang kruiste ons pad en Bianca heeft 3 koala’s gevonden (die je hier helaas niet mee naar huis mag nemen).
Morgen rijden we de Great Ocean Road.

• 23 November 2010 - 10:49

Allessandra:

Hahaha, zie wel een lekker flesje Stoli staan daar bij het mooie uitzicht.
    Mooie foto's Marcel!

• 23 November 2010 - 10:49

Allessandra:

P.s. geniet maar lekker van het mooie weer want het gaat hier sneeuwen en vriezen, doeiiiiiiiii

• 23 November 2010 - 11:05

Marcel B:

Wow! Gaaf zeg!!!!

• 23 November 2010 - 11:46

Renée Wiegel:

Jullie lijken je daar wel te amuseren en lekker bergjes op en bergjes af te lopen!
    Hoe zijn de mensen daar? Gericht op bush walkers en ander volk zoals jullie toeristen??
    En het eten? Nog wat gezonds te vinden of all meat??

Geniet leker verder met z'n tweetjes of trekken jullie nog op met andere mensen??

liefs

• 23 November 2010 - 11:49

Ans En Leo:

Jammer dat jullie de schoonheid van de unieke aanleg van Canberra niet hebben ervaren.
    We volgen jullie op de voet en genieten mee met jullie reiservaringen. Fijn dat jullie nu samen kunnen genieten.

• 24 November 2010 - 17:49

Sander:

Hey kanjers wat een prachtige prachtige views zeg. Wat wil ik daar nu ook zijn zeg.

Have fun and take care
    Sander

• 24 November 2010 - 20:50

Roswitha:

Ha bushwalkers,
    Tentje ziet er gezellig uit. lekker primitief, maar gelukkig auto bij de hand. Bianca, wat heb je daar bij die rivier nou in je hand; opvouwbare emmer (had ik ook mee tijdens Pepper-reizen), visnet of hoedje?
    Die verre bergen met sneeuw doet denken aan de sneeuw die we hier krijgen. Brr, blijf maar lekker daar waar het warm is. Foto 2 (met watertje) is ook een heel mooi kampeerplekje.
    Liefs, Roswitha

• 25 November 2010 - 12:02

Andries:

Leuke reisverslagen,maar ik "mail" je omdat ik de verwarming van de pool niet aan krijg. En het gaat hier behoorlijk vriezen..... Graag instructie!!
    Wij wensen jullie veel plezier met de trip door Australië .
    Groetjes,
    Andries

• 26 November 2010 - 14:05

Thaê En Annemarie:

Lieve Bianca en Marcel,
    Het ziet er waanzinnig uit!!
    Fijn hé, samen reizen is te gek! We volgen jullie hier ,ook omdat we daar zelf een maand rond hebben gereisd.
    Dat was veel te kort en we zijn nog lang niet uitgekeken, dus ..

Take care en veel plezier en liefs,
    Thaê en Annemarie

• 29 November 2010 - 09:27

Pa En Ma:

zoals pa het ziet zegt hij gaat het ze goed af ze zien ontzettend veel en wens ze nog veel moois en plzier op hun verdere reis. ma vind je fotos prachtig heb wel zin om er wat van te schilderen. gr, pa en ma,