The Great Ocean Road, - Reisverslag uit Geelong, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road, - Reisverslag uit Geelong, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road,

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

26 November 2010 | Australië, Geelong

Eén van de populairste bezienswaardigheden van Australië, met als hoogtepunt ‘The 12 Aplostles’, is The Great Ocean Road. Een weg van circa 180 kilometer die van Torquay naar Port Cambel leidt. Niet het hele traject gaat langs de oceaan maar daar waar dat wel het geval is, is het uitzicht meestal spectaculair.
De 12 Apostles zijn (eigenlijk 6 want de andere 6 zijn inmiddels door erosie aan hun einde gekomen) rotsen die naast elkaar voor de kust staan.
Op deze plek is nog maar eens bewezen dat het feit dat hier busladingen vol toeristen elke dag naar toe komen niet betekent dat het ook iets bijzonders is. Het criterium voor populariteit van een bezienswaardigheid lijkt meer gelegen in 1 een goede bereikbaarheid 2 de aanwezigheid van een souvenirwinkel 3 de aanwezigheid van bootjes, helikopters en draaimolens en 4 het belangrijkste: een café, restaurant, snackshop.
Ach als je toch in de buurt bent, baan je een weg over de hoofden van de vele Chinezen en Japanners naar de lookout, maar een paar kilometer verder en een half uur lopen over de kustrotsen zijn veel spectaculairdere taferelen te bewonderen. Bijvoorbeeld hoe de zee inbeukt op de rotskust en daar grotten en nieuwe apostelen aan het creëren is.
We zijn nu in Geelong, een middelgrote stad, niet ver van Melbourne. Zometeen vertrekken we naar Melbourne en Dinsdagochtend vliegen we naar Tasmanië.

• 28 November 2010 - 10:10

Cel:

Hoi Bianca en Marcel ,
    Hier vanuit de noorderkempen de groetjes aan jullie beide van Cel en Chris . De fotos zijn elke keer wonderlijk mooi . Nog vele prettige momenten samen en genieten maar .
    Cel en Chris .

• 28 November 2010 - 15:52

Renée Wiegel:

Daar hoeven we dus NIET meer naar toe :))))