Tasmanië - Reisverslag uit Eaglehawk Neck, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Eaglehawk Neck, Australië van marcel tol - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

03 December 2010 | Australië, Eaglehawk Neck

Four seasons in one day, zo wordt het weer in Tasmanië omschreven. En zo hebben we het ook al ervaren. Bijna vrieskou, ontzettend lekker zomerweer, stortregen, het komt hier allemaal achter elkaar. (het lijkt eigenlijk België wel)
Maar Tasmanië is een pareltje. Hele afwisselende natuur met ruige bergen en prachtige kustgebieden, mooie regenwouden, meren, watervallen.
Er wonen hier 500.000 mensen op een gebied zo ongeveer even groot als Nederland en België samen. De mensen zijn hier dan ook heel relaxed en vriendelijk.
We hebben een ongelofelijk aftandse roestige 20 jaar oude campervan gehuurd en daarmee zijn we de bergen ingetrokken. Prima geslapen in dat ding, alleen bergop moesten we af en toe een beetje meetrappen. Wegens de regen van gisteren hebben we ook nog een prachtig 3 kamerappartement aan zee gehuurd en nu is het geweldig mooi weer dus we gaan zo naar het strand.
Morgen terug naar Hobart en via Melbourne naar het volgende deel van onze reis: New Zealand.

• 04 December 2010 - 01:05

Willem Van Mary:

Beste Marcel en Bianca
    Wilde dingen zijn te gek, de horizon verbreden en alles laten waaien... EEN MENS IS LANGER DOOD ALS HIJ LEEFT !!! Dus ga zo door en geniet ... Zelf stuur ik dit bericht uit Chili waar we net via Peru en Bolivia afgedaalt zijn met de motor uit de Andes ( via de zoutvlakte van Ujuni ) ik rij op een Yamaha xt 660 en raas er op als zijnde St Nicolaas op zijn paard. hahaaha Nee Dit is ook LEVEN op het RANDJE. Vermoeiend maar BRUIS en DAAS door mijn leven Wens jullie nog mooie belevenissen en ga zonder angst en twijfel x

• 04 December 2010 - 07:59

Marcel B:

Man! Wat geweldig mooi allemaal!!!! En dan ook nog naar New Zealand! Was ik helemaal vergeten....
    Heel veel plezier samen!

Kus, Marcel

• 04 December 2010 - 10:05

Matthy:

veel plezier tijdens de volgende etappe!

Ennuh......, hier sneeuwt en ijzelt het.... Dus ik denk dat nieuw Zeeland een veel betere optie is dan Belgie en Nederland de komende 4 maanden

• 04 December 2010 - 14:48

Renée Wiegel:

Lieve allebei,
    Wat ziet het er weer ONGEREPT uit maar misschien heeft dat ook te maken met de dunbevolktheid!?
    Hartstikke gaaf om jullie beiden even op skype te zien!! Geniet verder van Tasmanie en straks heel veel plezier in Nieuw-Zeeland.
    Ben benieuwd wat jullie van de Nieuw-Zeelandse wijn vinden!!
    liefs, dikke kus

• 05 December 2010 - 20:14

Johan En Wilma:

Hoi marcel en bianca

Jullie reisverslag ziet er elke keer weer goed uit, zodat we een erg goed beeld krijgen van jullie belevenissen, ik mis alleen nog wat foto,s van die oude campervan.
    De foto,s van tasmanie ziin prachtig. Ik zou zo het vliegtuig kunnen nemen om het zelf allemaal te beleven, maar helaas, er moet ook nog getoeterd worden, ha,ha. En oja, ze zitten al met smart te wachten tot je terug komt.
    Goede reis en veel plezier
    Houwdoeeeee

• 08 December 2010 - 18:24

Sander En Hayat:

Hey kanjers,

Vrijdagavond komen we even langs en we gaan ervan uit dat die barbeque er dan nog wel staat he ;-)

Dikke kus en knuffel van ons!!!

PS Oh en het weer is hier net zoals in Tasmanie.... tenminste.... voor een kwart dan.... sneeuw kou en ellende.