Fiordland national park - Reisverslag uit Milford, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu Fiordland national park - Reisverslag uit Milford, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu

Fiordland national park

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

16 December 2010 | Nieuw Zeeland, Milford

Milford sound

De weg naar Milford (ongeveer 120 vanaf Te Anau) moet toch ook wel een van de mooiste wegen ter wereld zijn. Deze weg gaat diep in Fiordland en is daarom ook populair bij de touroperators. Toch viel de drukte onderweg en bij het eindpunt, de vertrekhaven van vele boottochten, ons nog mee.
We hadden niet echt veel research gestopt in het uitzoeken van de beste of mooiste boottocht maar gewoon de eerstvolgende die vertrok genomen. Een vrij grote catamaran met maar ongeveer 20 man aan boord. En uiteindelijk, groot of klein, vaart elke boot ongeveer hetzelfde rondje.
Doutfull Sound is ook per boot te bezoeken maar daar gaat geen weg naartoe dus voor een tocht naar het eindpunt zit je al gauw 10 uur op een boot. Omdat je vanaf Milford al ver richting zee bent zijn de tochten daar maar zo’n 2 uur. Wat ons betreft ook wel genoeg dus zijn de anderendaags maar zuidwaarts gereden naar Monowai Lake. Dat is onderdeel van hetzelfde natuurgebied maar daar kan je alleen te voet langs of per eigen meegebrachte boot op. Ook heel mooi.
Van hier af hebben we een 180 graden draai gemaakt, we zitten bijna op het zuidelijkste deel van het Zuidereiland en we reizen weer noordwaarts. Voor een deel over dezelfde route omdat dit nou eenmaal de mooiste weg is en we zijn wederom in Wanaka. Na al het moois van de sounds moeten we nog steeds concluderen dat Aspiring National parks, hier aan onze voeten, (vooralsnog) het mooiste deel van New Zealand is.

• 16 December 2010 - 14:25

Renée Wiegel:

Lieve allebei,

Allemaal wonderschoon zo te zien en jullie genieten volop!!
    Leuk om jullie zo te volgen hoewel ik er zelf nog nooit ben geweest. Volgens mij maakt Nieuw-Zeeland een diepere indruk op jullie dan Australie!
    Have fun!!

dikke kus

• 16 December 2010 - 18:05

Jan Mantel:

Hallo Bianca en Marcel, ik ben de grotere broer van Sandra. Zij stuurde de link door. Prachtige foto's en een te gekke reis die jullie aan het maken zijn. Mooi land zeg. Moet straks nog even lezen waar jullie " hier " voor reeds geweest zijn. He, geniet en veel plezier.

• 16 December 2010 - 18:22

Allessandra:

Het klinkt allemaal prachtig en de foto's zijn echt heel erg mooi! XXX

• 17 December 2010 - 08:07

Pa En Ma:

wat geweldig dat jullie zo genieten wat is de natuur toch mooi en de kans hebben om die op te zoeken is toch prachtig

• 17 December 2010 - 19:10

Roswitha En Ma:

Hallo, net jullie laatste 2 verslagen weer voorgelezen aan ma en de foto's beschreven. Leuke verslagen en mooie foto's! Het leek ma wel heel erg stil. Haar vraag was of jullie ook mensen ontmoeten onderweg. Verder voorzichtig doen natuurlijk en de hartelijke groeten.
    Prachtige landschappen en zowaar met zeehonden of zeerobben...?
    Geniet van het mooie weer, hier koud, heel veel sneeuw en minstens 600 kilometer file....
    Liefs,

• 18 December 2010 - 14:29

Wilma:

Hallo muziek liefhebbers,
    Het zijn ook werkelijk allemaal mooie foto's en de verhalen blijven je ook wel lekker maken om zoiets te ondernemen .Ga zo door! Verder wens ik jullie allebei hele prettige feestdagen en een gezellige jaarwisseling.Groetjes en een dikke kus van Wilma