Marlborough - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu Marlborough - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van marcel tol - WaarBenJij.nu

Marlborough

Door: marceldownunder

Blijf op de hoogte en volg marcel

29 December 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

De Queen Charlotte Sound is onderdeel van de Marlborough Sounds, het fjordengebied in het noorden van het Zuidereiland. Sommige landtongen zijn tot diep in de fjorden berijdbaar en voor de die-hards is er ook een 5 daagse wandeltrek. Zo fanatiek zijn wij niet. We hebben het wandelen tot een paar uur beperkt. Je mag hier op veel plekken gewoon langs de fjorden wild kamperen en dat was wel weer eens leuk om te doen.
De Marlborough regio is een van de belangrijkste wijngebieden van New Zealand. Druivenranken zo ver als je kijken kan. Pinot noir en Pinot gris is de specialiteit van deze streek. Voor een wijnliefhebber als ik is het hier goed toeven. We hebben de kerst in een prachtig hotel in Blenheim doorgebracht en een beetje uitgerust. Lekker met een drankje aan de rand van het zwembad en ‘s-avonds uitgebreid gedineerd.
De volgende dag maar weer actief en wederom is het zo dat de mooiste plekjes het verst verborgen liggen. Eén uur over een dirtroad en 2 uur klimmen, klauteren en waden door en langs de rivierbedding van de Waima river. Alle bekende voorzetsels hebben we moeten aanwenden om voorbij de soms immens grote rotsblokken te geraken. Einddoel: de sawcut gorge. Een gorge van pakweg 100 meter hoog maar tot bovenaan slechts 2 meter breed.Het lijkt inderdaad net alsof het erin gezaagd is. Op de weg terug een koel bad in het ijskoude doch kraakheldere water genomen. Heerlijk.
We zitten op moment van schrijven op de ferry naar het Noordeiland. Het eerste uur van de toch is een prachtige route door de Marlborough sounds. Met de auto en te voet waren we hier al geweest en nu zien we het vanaf het water. Het is wel een beetje bewolkt en regenachtig maar dat was nou eenmaal de deal.

• 29 December 2010 - 12:08

Sander&Robert:

Vanuit het koude Nederland alvast de beste wensen voor 2011! Genieten jullie maar volop van oud en nieuw straks daar.
    Marcel, wat schrijf je toch inspirerend over jullie prachtige tocht, en Bianca.....doe je wel voorzichtig op al die keien.
    Jongens, geniet van al het moois en elkaar!
    Liefs uit EIndhoven.

• 29 December 2010 - 18:12

Allessandra:

Dus je bent geen krokodillen tegengekomen dan Marcel? haha. Het ziet er (nog steeds) prachtig uit, mooie foto's!
    Alvast een heel gelukkig, gezond en vooral leuk 2011! Voor jullie begint het jaar alvast goed daar...XXX

• 30 December 2010 - 14:55

Leo En Ans:

Jullie hebben al oudejaarsdag. Wij morgen pas.
    In Queensland zwemmen nu de krokodillen door de straten. Het is er noodweer. Hier is de dooi begonnen.
    Dus geniet van het warme weer en...
    Alvast een GEZOND 2011 toegewenst door Leo en Ans
    l